Kundservice
  • Din varukorg är tom

Köpvillkor

Dessa villkor gäller för dig som kund hos Godisgruvan.se
Godisgruvan.se säljer sina varor till Sverige och Norge. När du beställer varor hos oss behöver du vara minst 18 år samt visa upp giltig legitimation vid uthämtande av sändelsen. Vi reserverar oss för slutsålda artiklar och förändringar i sortiment innan köp går igenom. Alla bedrägeriförsök polisanmäls och vid misstänkt bedrägeri hävs köpet. Hos oss gäller konsumentköplagen och distansavtalslagen som det går att läsa mer om via Konsumentverket.se

 

Shop4You Nordic AB

Annavägen 8
352 46 Växjö
Org.nr 559166-3173

 

Leveransvillkor & frakt

Om produkten du köpt finns på lager levererar vi snarast. Vanligen inom 1-5 arbetsdagar.
Frakt tillkommer och skickas med DHL.
 
Fraktvillkor:
0-20 kg - 49 kr DHL Service Point, hämtas på ett ulämningställe nära dig.
 
Över 20 kg - 98 kr DHL Service Point, hämtas på ett ulämningställe nära dig.
 
Över 60 kg - 349 kr, Då skickas varorna på hel eller halvpall med DHL.
                                Det är upp till mottagaren att ha möjlighet att ta emot detta.

DHL Hemleverans - 149 kr, varorna skickas hem till mottagaren efter att DHL och mottagaren
                                har kommit överrens om en tid för utkörning. 

 
 
 
Mer info om att emot DHL Service Point
https://fspa.dhl.com/LocatorWeb/

DHLs ombud
Ombuden hittar du över hela landet på platser som du besöker varje dag; affären runt hörnet, din närmaste bensinstation eller kiosk. Klicka in dig på https://fspa.dhl.com/LocatorWeb/ för att se ditt uthämtningsställe.
 

Betalning

Klarna Checkout

Att betala via Klarna Checkout är en smidig process. Fyll i dina identifikationsuppgifter och handla via ett enkelt knapptryck. Betalningsalternativ som erbjuds via Klarna Checkout är faktura, konto, kort, banköverföring och Klarna Direkt.

Klicka HÄR för att se alla av klarnas villkor

 

Ångerrätt/reklamation
Som kund hos Godisgruvan har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice via mejl senast 14 dagar från mottagandet av varan. Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan.
Vill du returnera ett köp rekommenderar vi att du tar kontakt med vår kundservice via mejl senast 14 dagar från mottagandet av varan. För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:
- ordernummer
- fakturanummer
- titel på de produkter du vill returnera.
För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.
Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse! Godisgruvan åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

Paket som ej hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds till Godisgruvan. Om detta sker debiteras du en avgift på 190 kr per paket för kostnader som Godisgruvan haft för administration, frakt- och returfraktkostnad, samt hantering. Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten. 

 

Fel vid leverans
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice direkt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att undersöka varan vid leverans. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen att SMT AB vid köp gjort av konsument ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för SMT AB. SMT AB har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.

Shop4You Nordic Aktiebolag
Annavägen 8, 352 46 Växjö

Org.nr är 559166-3173